Televizní vysílání jako reklamní proud proložený kousky filmů …
Nezáleží na tom, jestli se díváte na privátní či veřejnoprávní stanici, všude je to podobné. Bloky reklam se prodlužují, jsou hlasitější, objevují se mnohem častěji a opakují se do zblbnutí.
Neuniknete jim, ani když přepnete jinam. Dokonce mám podezření, že se různé televizní společnosti domluvily a nasadily reklamní bloky na stejné časy, aby nebylo úniku.
Jednoho napadne, že ho snad na veřejnoprávních kanálech ochrání před reklamou koncesionářský poplatek, ale chyba lávky. Snad že se reklama neobjevuje každých patnáct minut, ale jen dvacet.
Když už televizní přístroj zapnu, většinou sleduji přírodopisné a dokumentární filmy, na ty hrané nejraději jdu do kina. Před pár dny jsem nostalgicky zatoužila shlédnout bondovku Thunderball a narazila jsem na brutální sled reklam, až se mi při tom vybavil stroboskop na diskotéce. Krom jiného mne zarazilo, že určitá reklama na bazénovou dlažbu byla v každém bloku. Marně dumám, jaká je logika takové strategie. Za každé puštění reklamy zadavatel platí, a když se rozloží pokaždé do jiného filmu, zdá se mi smysluplnější, protože ji uvidí více diváků. Zahlcený divák, který je nucen vidět ji pokaždé, dostává alergii a nakonec si výrobek nekoupí, protože si zafixoval s názvem firmy i averzi.
Se slzou v oku vzpomínám, když jsem se v dětství ráda dívala na reklamy německé ZDF, uváděné kreslenými trpaslíky. Byly pro mne hlavním důvodem sledování, ať už scénkami postaviček nebo vzdycháním nad německými bonbony …
A ještě dříve byly reklamy v kinech, než promítač přehodil kotouče s jednotlivými částmi filmu, vítanou přestávkou na cigaretu, panáka nebo odskočení si.
Dalším otravováním přes čáru bývají i upoutávky na pořady příští. I zde platí, že všeho s mírou.
Například už mnoho posledních dní vysílaná masírka na film „V síti“ v jakoukoliv denní a večerní hodinu, mne snad odrazuje se na ten film na ČT podívat, ačkoliv jsem původně chtěla. A není to jen tím, že jsem z kin zvyklá, že u řady filmů stačí vidět upoutávku, ve které často bylo to nejzajímavější a film už nic nového nepřinese a nepřekvapí. S koledou jsme diskutovali i o faktu, že tato upoutávka je drsná vzhledem k dětem, které ji vidí nepřipravené a může být pro ně hodně nepříjemná. Místo aby je rodiče postupně s ohledem na věk připravili na nebezpečí číhající „na sítích“, dostanou to naservírované bez přípravy natvrdo po večerníčku. A to je u filmu napsáno – vhodné pro 15+.
Vkládání reklam do filmů bývá součástí smluv při nákupu vysílacích práv. Tvůrci mají těžkou volbu když chtějí, aby se jejich díla co nejvíce vysílala. Bez reklam soukromé televize nefungují a film se zakázanou reklamou pak ani nekoupí.
Ovšem říkám si, kam až lze trpělivost diváka šponovat. Kdy se situace překlopí ve prospěch platforem dobrovolně placených divákem. Poplatky za filmy bez reklam nejsou tak závratné, a tak v bodě zlomu si velká část sledujících raději zaplatí, než aby podstupovala reklamní mučení. Možná k tomu už dochází, i když žádné výzkumy a statistiky jsem k tomu nečetla, a tak reklamy televizí cílí na sporadické diváky, jako jsem já, aby je náhodou nějaký spot neminul.
Štěpánka Bergerová
O starých značkách a nejen o nich ...
Z různých reklam se na nás hrne všelijak pojatý výkřik, abychom vyměnili staré věci za nové, ale leckdy je třeba dávat pozor, abychom „nevylili vaničku i s dítětem“.
Štěpánka Bergerová
… o mámivé iluzi erotického prádla
Nedávno jsem byla na křestu povídkové knihy, kde autorka vetkla do úvodního textu inspiraci z příběhů vyslechnutých v kabince obchodu s luxusním prádlem.
Štěpánka Bergerová
Jezdí jak pražskej autobusák ...
...................................... aneb budou nám opravdu lépe, nejen ve veřejné dopravě, šoférovat roboti ???
Štěpánka Bergerová
Nerozumím jazyku ... aneb jak trochu zamotat robotům hlavu
Když mě některá vlezlá reklama na prohlížených sítích už opravdu otravuje, klikám na tlačítko SKRÝT. Ale tím to nekončí.
Štěpánka Bergerová
„Ale on/a to tak nemyslel/a ...?"
Ale myslel/a!!! ... aneb proč takové omlouvání vůbec neberu v potaz a jsem svým způsobem vděčná za rachot padajících masek.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
PŘEHLEDNĚ: Podívejte se, jaké změny v důchodech české občany čekají
Exkluzivně Zvyšování důchodového věku nad 65 let podle prodlužování života, snižování výpočtu nových důchodů,...
„Pučista si ji nezaslouží.“ Bidenův tým vymýšlí, jak zrušit debatu s Trumpem
Premium Koho by před časem napadlo, že když prezident USA připustí, že se snad i zúčastní debaty se...
Bude mít kdo jezdit pro pacienty? Chybí stovky záchranářů, mladé práce neláká
Premium Posádky sanitek stárnou, průměrný věk zdravotnických záchranářů se pohybuje nad 50 lety....
Královská rodina vyslala na Ukrajinu vévodkyni, mluvila o sexuálním násilí
První člen britské královské rodiny přijel na Ukrajinu od začátku konfliktu s Ruskem. Vévodkyně z...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 524
- Celková karma 17,50
- Průměrná čtenost 2374x
Knihy MOUCHA V LIMONÁDĚ a ZÁKLADY ŽENSKÉ ŽÁDOSTIVOSTI si můžete objednat na adrese: stepanka.bergerova@seznam.cz,
Více informací na Facebooku -(https://www.facebook.com/mouchavlimonade)
Budu ráda za vaši recenzi na Databázi knih