Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jedeš! … aneb nejen o odlákání pozornosti

„Dobrý den, jdete se taky podívat k vodě? Běžte až ke kraji břehu, jsou tam pěkný nutrie. Celá rodinka. Nebojte, nepokoušou vás. A jestli chcete, můžete je nakrmit. I labutě a kačeny. Máte pro ně něco?“

Přiznám se, že jsem reakcí muže vzezření něco mezi zálesákem a členem skupiny ZZ Top, byla zaražena, ale ne nepříjemně. Bodře a přátelsky se usmíval a po mé odpovědi, že na krmení nic nemám, pokračoval:
„Dám vám housku? Chcete?“
A než jsem stačila kývnout, postavil na zídku svůj pěkný sportovní batoh a z postranní kapsy oddělil ze sáčku jednu z čerstvých housek.
„Je tu dnes zima jako v Norsku! Víte já jsem původně z Norska!
„Děkuju, jste moc hodnej,“ slyšela jsem se říkat s dojetím, že mi snad dává kus své svačiny.
„Ale neděkujte, mám jich hodně a už je mi zima.“
Zima mu asi musela být (v rozepnuté zelené bundě v černém tričku s namalovaným symbolem míru), protože dneska hodně foukalo i u Vltavy, kam mě necílenou procházkou nohy donesly, a místo na malostranském břehu, kde bývá kromě stovek vodních ptáků často neméně návštěvníků (krmících a fotících) bylo pusté.

„A jestli chcete, tak vás u toho krmení vyfotím!“ nabízel se muž, ale to jsem odmítla s tím, že se takhle nerada fotím, že mám radost jen tak.

Rozloučila jsem se a šla ke břehu, kam mezitím došly dvě dámy a jaly se nutrie krmit ledovým salátem. Naučená zvířata si došla pro listy až k nim a hned je s chutí požírala.
„To je krása!“ říkala ta jedna dáma té druhé. „Jak si těma pacičkama drží ten lísteček a tak krásně papají!“

„Jedeš! Rozzlobila se na labuť, která začala nutrii štípat ve snaze jí zeleninu vzít. Zkušeně vytáhla z kapsy pytlík s kousky pečiva a rozhodila je o kus dál od labutě. Ta se na ně společně s kačenami, holuby a racky vrhla.
„Tomu říkám odlákání pozornosti! Řekla směrem ke mně, protože viděla, jak je pozoruji. „Aspoň se ty pusinky napapají v klidu.“

Chvíli jsme zalitovala, že také nemám salát, nebo aspoň odřezky z kedlubny. Četla jsem, že se zvířatům k vodě nemá nosit pečivo, ale právě odřezky zeleniny.  Ale vytáhla jsem darovanou housku a pobavila se dalším odváděním pozornosti od tabule nutrií.

Když jsem odcházela, na svahu nad břehem už stáli další zájemci s pytlíkem pečiva o tuto atrakci na nejznámějším pražském krmelci. Ovšem v uctivé vzdálenosti. Žádný zálesák jim neřekl, že je nic nepoštípe a nepokouše.

Ten zážitek ve mně vyvolat takovou radost, že jsem si za rohem, v domě U bílé botky, který dříve patřil Slávce Budínové a nyní je tam krásná firemní prodejna a muzeum české slivovice, koupila jedno dárkové balení. Člověk niky neví, kdy se mu v zimě může hodit. Třeba také pro odlákání pozornosti.

Autor: Štěpánka Bergerová | středa 13.1.2021 18:25 | karma článku: 19,03 | přečteno: 563x
  • Další články autora

Štěpánka Bergerová

O starých značkách a nejen o nich ...

Z různých reklam se na nás hrne všelijak pojatý výkřik, abychom vyměnili staré věci za nové, ale leckdy je třeba dávat pozor, abychom „nevylili vaničku i s dítětem“.

20.4.2024 v 14:05 | Karma: 16,03 | Přečteno: 464x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

… o mámivé iluzi erotického prádla

Nedávno jsem byla na křestu povídkové knihy, kde autorka vetkla do úvodního textu inspiraci z příběhů vyslechnutých v kabince obchodu s luxusním prádlem.

29.3.2024 v 20:29 | Karma: 18,99 | Přečteno: 724x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

Jezdí jak pražskej autobusák ...

...................................... aneb budou nám opravdu lépe, nejen ve veřejné dopravě, šoférovat roboti ???

29.2.2024 v 21:46 | Karma: 14,97 | Přečteno: 437x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

Nerozumím jazyku ... aneb jak trochu zamotat robotům hlavu

Když mě některá vlezlá reklama na prohlížených sítích už opravdu otravuje, klikám na tlačítko SKRÝT. Ale tím to nekončí.

16.2.2024 v 23:10 | Karma: 20,01 | Přečteno: 423x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

„Ale on/a to tak nemyslel/a ...?"

Ale myslel/a!!! ... aneb proč takové omlouvání vůbec neberu v potaz a jsem svým způsobem vděčná za rachot padajících masek.

30.1.2024 v 20:23 | Karma: 21,40 | Přečteno: 668x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  18:36

Přímý přenos Poslanci začali projednávat úpravu zákoníku práce. Stínový ministr práce a sociálních věcí Aleš...

Rozhodnutí o přijetí či nepřijetí eura v Česku udělá příští vláda, říká Fiala

2. května 2024  14:35,  aktualizováno  18:25

Dvacet let od vstupu do Evropské unie Česká republika stále nepřijala společnou evropskou měnu...

Na Plzeňsku hoří střecha sklárny. Zásah je komplikovaný, říkají hasiči

2. května 2024  18:22

V Heřmanově Huti na severním Plzeňsku hoří v areálu sklárny. Podle informací iDNES.cz od hasičů,...

SPOLU paroduje heslo ANO a spojuje ho s Ruskem, premiér Fiala to hájí

2. května 2024  10:56,  aktualizováno  17:53

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

  • Počet článků 524
  • Celková karma 17,50
  • Průměrná čtenost 2374x
Autorka nápadů překračujících rámec všedního dne ........ 
Knihy MOUCHA V LIMONÁDĚ a ZÁKLADY ŽENSKÉ ŽÁDOSTIVOSTI si můžete objednat na adrese: stepanka.bergerova@seznam.cz,  
Více informací na Facebooku -(https://www.facebook.com/mouchavlimonade)
Budu ráda za vaši recenzi na Databázi knih