Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kam s ní ... ?

Jako dítě jsem byla pravá knihomolka. Co jsem se naučila číst, nebyla jsem od knih k odtržení a dávala jim přednost před pobíháním venku.

Často jsem se tak zabrala a vžila do děje, že jakmile kniha končila „špatně“ (třeba se ztratila jedna kladná postava a nebyla k nalezení a krutý autor nechal konec tak otevřený, že i nedůvtipnému došlo, že hrdina patrně zahynul), nehodlala jsem se s tak brutálním závěrem smířit a natvrdo jsem propiskou na zadní volný list pár větami knihu dopsala.
Když mne život naučil, že některá dramata opravdu nekončí dobře a tak už to na světě zkrátka je, vzala jsem na milost i knihy bez happy endu a postupem času  nalezla zalíbení i v otevřených koncích.

Ačkoliv jsem v louskání knih ubrala plyn, a část energie vlévám do vlastního psaní, stále zůstávám věrná fyzické knižní podobě před čtečkou.
Místa je málo a knih hodně, a tak jsem se jala uklidit knihovnu a výtisky, které opravdu nevezmu do ruky a ke kterým nemám citový vztah, skončily v bedně.
Kam s nimi?
Nesnáším vyhazování knih a tak jsem pátrala po podrobnostech informací, které jsem zaslechla a sice, že existují různá sběrná místa – třeba akce „ Knihobudka“, kam lze knihu bezbolestně odložit a někdo jiný si ji rád vezme.
Při onom pátrání se mi vybavil zelený regál, umístěný ve stanici metra Florenc, který k takovému účelu slouží a opravdu o něm jako o sběrném místě na netu psali. Nebyla jsem si jím jistá, protože, když kolem něj chodím, bývá většinou prázdný, ale po potvrzení správnosti domněnky jsem se tam s taškou knih vypravila.
Vyskládala jsem knížky na horní polici a svůj počin si vyfotila.
„Můžu?“ oslovila mě žena, které jsem si nevšimla, a která stála za mými zády, když jsem knihy rovnala:
„Ale jistě,“ usmála jsem se.
Chvatně pro jednu sáhla a začala jí listovat.
„Vemte si jich víc, jestli chcete.“
„Ne ne,“ řekla stydlivě.
Nechala jsem ji tam tedy samotnou a vydala se ke schodům do metra. Nenápadně jsem se otočila. Žena šla za mnou. Postavila se na druhý peron s rozevřenou knihou. Zdálo se mi, že mě po očku pozoruje, a když přijelo mé metro, strčila knihu do tašky a zamířila zpět ke schodům k regálu.

Když jsem se o pár dní později zmínila kamarádce o svém dobrém pocitu s knihami, mávla rukou a řekla: „Jó to znám. Ale mrzí mě, že to mají vyhlídnutý lidi, co ty knížky všechny vyberou a pak je prodávaj dál.“ A vyslovila to tak, jako že je to špatně a projekt nebyl tak zamýšlen a tudíž nemá cenu tam knihy nosit.
Nemyslím si to. I kdyby tomu tak bylo, tak přece jenom si to svůj užitek najde (pokud se to tedy nehází do pece). A pokud to někdo dokáže zpeněžit, jeho šikovnost a následná radost za pár drobných, je také přínosem.
 

Autor: Štěpánka Bergerová | neděle 26.5.2019 23:28 | karma článku: 18,96 | přečteno: 494x
  • Další články autora

Štěpánka Bergerová

… o mámivé iluzi erotického prádla

Nedávno jsem byla na křestu povídkové knihy, kde autorka vetkla do úvodního textu inspiraci z příběhů vyslechnutých v kabince obchodu s luxusním prádlem.

29.3.2024 v 20:29 | Karma: 18,97 | Přečteno: 702x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

Jezdí jak pražskej autobusák ...

...................................... aneb budou nám opravdu lépe, nejen ve veřejné dopravě, šoférovat roboti ???

29.2.2024 v 21:46 | Karma: 14,79 | Přečteno: 347x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

Nerozumím jazyku ... aneb jak trochu zamotat robotům hlavu

Když mě některá vlezlá reklama na prohlížených sítích už opravdu otravuje, klikám na tlačítko SKRÝT. Ale tím to nekončí.

16.2.2024 v 23:10 | Karma: 19,83 | Přečteno: 341x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

„Ale on/a to tak nemyslel/a ...?"

Ale myslel/a!!! ... aneb proč takové omlouvání vůbec neberu v potaz a jsem svým způsobem vděčná za rachot padajících masek.

30.1.2024 v 20:23 | Karma: 21,14 | Přečteno: 579x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

.... v zimě aspoň jeden bunkr!

Aneb bývaly doby, kdy jsme v zimě postavili bunkrů, iglů, zdí a labyrintů hned několik ...............

31.12.2023 v 19:00 | Karma: 15,56 | Přečteno: 214x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

... už zase stojíme frontu, tentokrát u lékáren, bez jistoty, že se na nás dostane.

Aneb netušila jsem, že vyzvednutí receptu se změní v detektivku s nejistým koncem. Možná někomu pomůže pár mých postřehů, aby se nevynervoval jako já ...

18.12.2023 v 22:36 | Karma: 42,50 | Přečteno: 4395x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

Alergie na slevu ….

... aneb toužím po obchodech bez všudypřítomných vlezlých slevových akcí a v takových nakupuji raději.

23.11.2023 v 22:18 | Karma: 20,54 | Přečteno: 536x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

Courání spadaným listím …

Dříve jsem měla mezi ročními obdobími střídavě různé favority, nejčastěji léto, ale postupem času miluji všechny ... podzim nevyjímaje.

14.11.2023 v 19:56 | Karma: 16,95 | Přečteno: 181x | Diskuse| Fotoblogy

Štěpánka Bergerová

Intimní rozhovor s kombuchou ...

„No jo, ty jsi ale krásně vyrostla, holka moje milá. A jakou máš pěknou hladkou světlou čepičku! To bude dobrota! Tak pojď, ať si tě přecedím ...!“

30.10.2023 v 21:12 | Karma: 15,38 | Přečteno: 289x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

Opravdu tolik hloupneme?

... že potřebujeme, aby nám i ty nejjednodušší věci byly vysvětlovány i v dospělosti polopatě jak v mateřské školce?

18.10.2023 v 21:08 | Karma: 28,52 | Přečteno: 677x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

Do chlapa s elektroautem bych nešla!

Řekla pohledná tmavovláska směrem ke svým kamarádkám, odfoukla si pramínek dlouhých vlasů z tváře a přidala k tomu zhnusenou grimasu.

3.10.2023 v 22:21 | Karma: 38,88 | Přečteno: 5419x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

Proč za každou cenu rušit co funguje? … aneb nejen o povinném zálohování PET lahví

Z různých aktuálních článků, anket a diskuzí jsem si udělala obrázek, že Češi třídí dobře a zálohování většinově nechtějí. Přesto mám pocit, že pokud svůj názor nebudeme hlasitěji dávat najevo, bude nám vnuceno nejen zálohování.

30.8.2023 v 22:29 | Karma: 25,31 | Přečteno: 696x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

Odposlouchávají nás naše chytré přístroje?

Stále častěji se při hovoru dostávám s přáteli a známými k záhadě naskakování reklam na věc, o které jsme se jen bavili a v žádném případě ji negůglili ...

5.8.2023 v 13:36 | Karma: 42,42 | Přečteno: 6141x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

Na pláže, pojďme na pláže …

Je to k neuvěření, ale i dnes se najdou tací, kteří si myslí, že na nudapláži učiní objev hodný Nobelovy ceny za fyziologii ...

25.7.2023 v 22:41 | Karma: 23,60 | Přečteno: 827x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

Vůně svatojánského špekáčku ...

... aneb výlet do přítomnosti venkovské hojnosti, lísající se kočky, bzukotu opylujících včel a ticha poletujících světlušek ...

29.6.2023 v 22:42 | Karma: 20,21 | Přečteno: 345x | Diskuse| Fotoblogy

Štěpánka Bergerová

Sejdeme se na klepadle ...

Bývala všude. Na každém dvorku a mezi domy - starými činžáky i paneláky. Nejoblíbenější prolézačka a místo setkávání mých dětských let.

8.6.2023 v 20:00 | Karma: 28,54 | Přečteno: 602x | Diskuse| Fotoblogy

Štěpánka Bergerová

„Ještě chvíli takhle a nechám si zavolat vrtulník … „

„... vážně mi bude všechno jedno!“ Řekla jsem na úpatí ferraty, o které dáma, která se na ni ve frontě před námi chystala, řekla, že tohle se přece leze s kabelkou a bez jištění.

11.5.2023 v 21:00 | Karma: 20,61 | Přečteno: 601x | Diskuse| Fotoblogy

Štěpánka Bergerová

Cena nejen za anonymitu ...

Nastane doba, kdy si bez registrace na stovkách portálů nebo v konečné fázi pod centrálním "mozkem lidstva" nekoupíme ani rohlík?

5.5.2023 v 18:17 | Karma: 33,64 | Přečteno: 2050x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

Užitečnost exkurze do zlaté klece …

aneb malé zamyšlení o slastech a strastech pobytu ve zdánlivě blahobytném ráji leckterého ženského snění.

1.4.2023 v 16:16 | Karma: 20,55 | Přečteno: 335x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

Lov lítačky za jízdy?

„Za jízdy se držte a netelefonujte nahlas...“ byl nadpis článku na iDNES, který pojednával o osvětové kampani pro vhodné chování pasažérů emhádé ...

28.3.2023 v 19:44 | Karma: 20,38 | Přečteno: 549x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 523
  • Celková karma 18,68
  • Průměrná čtenost 2379x
Autorka nápadů překračujících rámec všedního dne ........ 
Knihy MOUCHA V LIMONÁDĚ a ZÁKLADY ŽENSKÉ ŽÁDOSTIVOSTI si můžete objednat na adrese: stepanka.bergerova@seznam.cz,  
Více informací na Facebooku -(https://www.facebook.com/mouchavlimonade)
Budu ráda za vaši recenzi na Databázi knih