Televizní vysílání jako reklamní proud proložený kousky filmů …
Nezáleží na tom, jestli se díváte na privátní či veřejnoprávní stanici, všude je to podobné. Bloky reklam se prodlužují, jsou hlasitější, objevují se mnohem častěji a opakují se do zblbnutí.
Neuniknete jim, ani když přepnete jinam. Dokonce mám podezření, že se různé televizní společnosti domluvily a nasadily reklamní bloky na stejné časy, aby nebylo úniku.
Jednoho napadne, že ho snad na veřejnoprávních kanálech ochrání před reklamou koncesionářský poplatek, ale chyba lávky. Snad že se reklama neobjevuje každých patnáct minut, ale jen dvacet.
Když už televizní přístroj zapnu, většinou sleduji přírodopisné a dokumentární filmy, na ty hrané nejraději jdu do kina. Před pár dny jsem nostalgicky zatoužila shlédnout bondovku Thunderball a narazila jsem na brutální sled reklam, až se mi při tom vybavil stroboskop na diskotéce. Krom jiného mne zarazilo, že určitá reklama na bazénovou dlažbu byla v každém bloku. Marně dumám, jaká je logika takové strategie. Za každé puštění reklamy zadavatel platí, a když se rozloží pokaždé do jiného filmu, zdá se mi smysluplnější, protože ji uvidí více diváků. Zahlcený divák, který je nucen vidět ji pokaždé, dostává alergii a nakonec si výrobek nekoupí, protože si zafixoval s názvem firmy i averzi.
Se slzou v oku vzpomínám, když jsem se v dětství ráda dívala na reklamy německé ZDF, uváděné kreslenými trpaslíky. Byly pro mne hlavním důvodem sledování, ať už scénkami postaviček nebo vzdycháním nad německými bonbony …
A ještě dříve byly reklamy v kinech, než promítač přehodil kotouče s jednotlivými částmi filmu, vítanou přestávkou na cigaretu, panáka nebo odskočení si.
Dalším otravováním přes čáru bývají i upoutávky na pořady příští. I zde platí, že všeho s mírou.
Například už mnoho posledních dní vysílaná masírka na film „V síti“ v jakoukoliv denní a večerní hodinu, mne snad odrazuje se na ten film na ČT podívat, ačkoliv jsem původně chtěla. A není to jen tím, že jsem z kin zvyklá, že u řady filmů stačí vidět upoutávku, ve které často bylo to nejzajímavější a film už nic nového nepřinese a nepřekvapí. S koledou jsme diskutovali i o faktu, že tato upoutávka je drsná vzhledem k dětem, které ji vidí nepřipravené a může být pro ně hodně nepříjemná. Místo aby je rodiče postupně s ohledem na věk připravili na nebezpečí číhající „na sítích“, dostanou to naservírované bez přípravy natvrdo po večerníčku. A to je u filmu napsáno – vhodné pro 15+.
Vkládání reklam do filmů bývá součástí smluv při nákupu vysílacích práv. Tvůrci mají těžkou volbu když chtějí, aby se jejich díla co nejvíce vysílala. Bez reklam soukromé televize nefungují a film se zakázanou reklamou pak ani nekoupí.
Ovšem říkám si, kam až lze trpělivost diváka šponovat. Kdy se situace překlopí ve prospěch platforem dobrovolně placených divákem. Poplatky za filmy bez reklam nejsou tak závratné, a tak v bodě zlomu si velká část sledujících raději zaplatí, než aby podstupovala reklamní mučení. Možná k tomu už dochází, i když žádné výzkumy a statistiky jsem k tomu nečetla, a tak reklamy televizí cílí na sporadické diváky, jako jsem já, aby je náhodou nějaký spot neminul.
Štěpánka Bergerová
O starých značkách a nejen o nich ...
Z různých reklam se na nás hrne všelijak pojatý výkřik, abychom vyměnili staré věci za nové, ale leckdy je třeba dávat pozor, abychom „nevylili vaničku i s dítětem“.
Štěpánka Bergerová
… o mámivé iluzi erotického prádla
Nedávno jsem byla na křestu povídkové knihy, kde autorka vetkla do úvodního textu inspiraci z příběhů vyslechnutých v kabince obchodu s luxusním prádlem.
Štěpánka Bergerová
Jezdí jak pražskej autobusák ...
...................................... aneb budou nám opravdu lépe, nejen ve veřejné dopravě, šoférovat roboti ???
Štěpánka Bergerová
Nerozumím jazyku ... aneb jak trochu zamotat robotům hlavu
Když mě některá vlezlá reklama na prohlížených sítích už opravdu otravuje, klikám na tlačítko SKRÝT. Ale tím to nekončí.
Štěpánka Bergerová
„Ale on/a to tak nemyslel/a ...?"
Ale myslel/a!!! ... aneb proč takové omlouvání vůbec neberu v potaz a jsem svým způsobem vděčná za rachot padajících masek.
Štěpánka Bergerová
.... v zimě aspoň jeden bunkr!
Aneb bývaly doby, kdy jsme v zimě postavili bunkrů, iglů, zdí a labyrintů hned několik ...............
Štěpánka Bergerová
... už zase stojíme frontu, tentokrát u lékáren, bez jistoty, že se na nás dostane.
Aneb netušila jsem, že vyzvednutí receptu se změní v detektivku s nejistým koncem. Možná někomu pomůže pár mých postřehů, aby se nevynervoval jako já ...
Štěpánka Bergerová
Alergie na slevu ….
... aneb toužím po obchodech bez všudypřítomných vlezlých slevových akcí a v takových nakupuji raději.
Štěpánka Bergerová
Courání spadaným listím …
Dříve jsem měla mezi ročními obdobími střídavě různé favority, nejčastěji léto, ale postupem času miluji všechny ... podzim nevyjímaje.
Štěpánka Bergerová
Intimní rozhovor s kombuchou ...
„No jo, ty jsi ale krásně vyrostla, holka moje milá. A jakou máš pěknou hladkou světlou čepičku! To bude dobrota! Tak pojď, ať si tě přecedím ...!“
Štěpánka Bergerová
Opravdu tolik hloupneme?
... že potřebujeme, aby nám i ty nejjednodušší věci byly vysvětlovány i v dospělosti polopatě jak v mateřské školce?
Štěpánka Bergerová
Do chlapa s elektroautem bych nešla!
Řekla pohledná tmavovláska směrem ke svým kamarádkám, odfoukla si pramínek dlouhých vlasů z tváře a přidala k tomu zhnusenou grimasu.
Štěpánka Bergerová
Proč za každou cenu rušit co funguje? … aneb nejen o povinném zálohování PET lahví
Z různých aktuálních článků, anket a diskuzí jsem si udělala obrázek, že Češi třídí dobře a zálohování většinově nechtějí. Přesto mám pocit, že pokud svůj názor nebudeme hlasitěji dávat najevo, bude nám vnuceno nejen zálohování.
Štěpánka Bergerová
Odposlouchávají nás naše chytré přístroje?
Stále častěji se při hovoru dostávám s přáteli a známými k záhadě naskakování reklam na věc, o které jsme se jen bavili a v žádném případě ji negůglili ...
Štěpánka Bergerová
Na pláže, pojďme na pláže …
Je to k neuvěření, ale i dnes se najdou tací, kteří si myslí, že na nudapláži učiní objev hodný Nobelovy ceny za fyziologii ...
Štěpánka Bergerová
Vůně svatojánského špekáčku ...
... aneb výlet do přítomnosti venkovské hojnosti, lísající se kočky, bzukotu opylujících včel a ticha poletujících světlušek ...
Štěpánka Bergerová
Sejdeme se na klepadle ...
Bývala všude. Na každém dvorku a mezi domy - starými činžáky i paneláky. Nejoblíbenější prolézačka a místo setkávání mých dětských let.
Štěpánka Bergerová
„Ještě chvíli takhle a nechám si zavolat vrtulník … „
„... vážně mi bude všechno jedno!“ Řekla jsem na úpatí ferraty, o které dáma, která se na ni ve frontě před námi chystala, řekla, že tohle se přece leze s kabelkou a bez jištění.
Štěpánka Bergerová
Cena nejen za anonymitu ...
Nastane doba, kdy si bez registrace na stovkách portálů nebo v konečné fázi pod centrálním "mozkem lidstva" nekoupíme ani rohlík?
Štěpánka Bergerová
Užitečnost exkurze do zlaté klece …
aneb malé zamyšlení o slastech a strastech pobytu ve zdánlivě blahobytném ráji leckterého ženského snění.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
- Počet článků 524
- Celková karma 15,89
- Průměrná čtenost 2374x
Knihy MOUCHA V LIMONÁDĚ a ZÁKLADY ŽENSKÉ ŽÁDOSTIVOSTI si můžete objednat na adrese: stepanka.bergerova@seznam.cz,
Více informací na Facebooku -(https://www.facebook.com/mouchavlimonade)
Budu ráda za vaši recenzi na Databázi knih