Jedeš! … aneb nejen o odlákání pozornosti

13. 01. 2021 18:25:40
„Dobrý den, jdete se taky podívat k vodě? Běžte až ke kraji břehu, jsou tam pěkný nutrie. Celá rodinka. Nebojte, nepokoušou vás. A jestli chcete, můžete je nakrmit. I labutě a kačeny. Máte pro ně něco?“

Přiznám se, že jsem reakcí muže vzezření něco mezi zálesákem a členem skupiny ZZ Top, byla zaražena, ale ne nepříjemně. Bodře a přátelsky se usmíval a po mé odpovědi, že na krmení nic nemám, pokračoval:
„Dám vám housku? Chcete?“
A než jsem stačila kývnout, postavil na zídku svůj pěkný sportovní batoh a z postranní kapsy oddělil ze sáčku jednu z čerstvých housek.
„Je tu dnes zima jako v Norsku! Víte já jsem původně z Norska!
„Děkuju, jste moc hodnej,“ slyšela jsem se říkat s dojetím, že mi snad dává kus své svačiny.
„Ale neděkujte, mám jich hodně a už je mi zima.“
Zima mu asi musela být (v rozepnuté zelené bundě v černém tričku s namalovaným symbolem míru), protože dneska hodně foukalo i u Vltavy, kam mě necílenou procházkou nohy donesly, a místo na malostranském břehu, kde bývá kromě stovek vodních ptáků často neméně návštěvníků (krmících a fotících) bylo pusté.

„A jestli chcete, tak vás u toho krmení vyfotím!“ nabízel se muž, ale to jsem odmítla s tím, že se takhle nerada fotím, že mám radost jen tak.

Rozloučila jsem se a šla ke břehu, kam mezitím došly dvě dámy a jaly se nutrie krmit ledovým salátem. Naučená zvířata si došla pro listy až k nim a hned je s chutí požírala.
„To je krása!“ říkala ta jedna dáma té druhé. „Jak si těma pacičkama drží ten lísteček a tak krásně papají!“


„Jedeš! Rozzlobila se na labuť, která začala nutrii štípat ve snaze jí zeleninu vzít. Zkušeně vytáhla z kapsy pytlík s kousky pečiva a rozhodila je o kus dál od labutě. Ta se na ně společně s kačenami, holuby a racky vrhla.
„Tomu říkám odlákání pozornosti! Řekla směrem ke mně, protože viděla, jak je pozoruji. „Aspoň se ty pusinky napapají v klidu.“

Chvíli jsme zalitovala, že také nemám salát, nebo aspoň odřezky z kedlubny. Četla jsem, že se zvířatům k vodě nemá nosit pečivo, ale právě odřezky zeleniny. Ale vytáhla jsem darovanou housku a pobavila se dalším odváděním pozornosti od tabule nutrií.


Když jsem odcházela, na svahu nad břehem už stáli další zájemci s pytlíkem pečiva o tuto atrakci na nejznámějším pražském krmelci. Ovšem v uctivé vzdálenosti. Žádný zálesák jim neřekl, že je nic nepoštípe a nepokouše.


Ten zážitek ve mně vyvolat takovou radost, že jsem si za rohem, v domě U bílé botky, který dříve patřil Slávce Budínové a nyní je tam krásná firemní prodejna a muzeum české slivovice, koupila jedno dárkové balení. Člověk niky neví, kdy se mu v zimě může hodit. Třeba také pro odlákání pozornosti.

Autor: Štěpánka Bergerová | středa 13.1.2021 18:25 | karma článku: 19.03 | přečteno: 553x

Další články blogera

Štěpánka Bergerová

Jezdí jak pražskej autobusák ...

...................................... aneb budou nám opravdu lépe, nejen ve veřejné dopravě, šoférovat roboti ???

29.2.2024 v 21:46 | Karma článku: 13.67 | Přečteno: 325 | Diskuse

Štěpánka Bergerová

Nerozumím jazyku ... aneb jak trochu zamotat robotům hlavu

Když mě některá vlezlá reklama na prohlížených sítích už opravdu otravuje, klikám na tlačítko SKRÝT. Ale tím to nekončí.

16.2.2024 v 23:10 | Karma článku: 19.04 | Přečteno: 332 | Diskuse

Štěpánka Bergerová

„Ale on/a to tak nemyslel/a ...?"

Ale myslel/a!!! ... aneb proč takové omlouvání vůbec neberu v potaz a jsem svým způsobem vděčná za rachot padajících masek.

30.1.2024 v 20:23 | Karma článku: 20.59 | Přečteno: 572 | Diskuse

Štěpánka Bergerová

.... v zimě aspoň jeden bunkr!

Aneb bývaly doby, kdy jsme v zimě postavili bunkrů, iglů, zdí a labyrintů hned několik ...............

31.12.2023 v 19:00 | Karma článku: 15.30 | Přečteno: 211 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 10.94 | Přečteno: 168 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 52 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.35 | Přečteno: 203 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.14 | Přečteno: 153 | Diskuse

Martina Pazourová

Střípky z bleduliště

Bledule mám doma asi tak tři. Z původních šesti, které mi přes zimu zredukoval krtek.Proto jsem byla v bledulišti na vysočině jak Alenka v říši divů. Letos už potřetí, tentokrát po vydatném týdenním dešti, kdy jsem si otestovala

22.3.2024 v 22:25 | Karma článku: 14.66 | Přečteno: 231 | Diskuse
VIP
Počet článků 520 Celková karma 17.77 Průměrná čtenost 2332

Autorka nápadů překračujících rámec všedního dne ........ 
Knihy MOUCHA V LIMONÁDĚ a ZÁKLADY ŽENSKÉ ŽÁDOSTIVOSTI si můžete objednat na adrese: stepanka.bergerova@seznam.cz,  
Více informací na Facebooku -(https://www.facebook.com/mouchavlimonade)
Budu ráda za vaši recenzi na Databázi knih

 

 Moucha v limonádě

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...