Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Držte si odstup!

................................. aneb o nechtěné blízkosti, odstupech, rozestupech, a nejen o nich.

Máme prý pokud možno dodržovat rozestupy dva metry od jiných, cizích lidí. Někdo se mačká, pandemie - nepandemie, jiný si ty dva metry vynásobí ještě dvěma. Když za takových člověkem stojíte a on nepostupuje, narůstá míra nervozity a agresivity, až v sobě dusíte zařvání: Krucinál, tak už popolez!
Patřím k lidem, kteří si rádi drží odstup i bez koronaviru. Příčí se mi, když se na mne někdo cizí lepí, nebo na mne hovoří z bezprostřední blízkosti a prská mi do obličeje. Naštěstí jsem si léty vypěstovala metody jak se bránit. Ovšem jsou situace, kdy to lze jen těžko. Třeba na D1, která je v populárním slovníku Čeština 2.0 zvána „Rozjebahn“. Sotva si vytvoříte odstup, každou chvíli vám do něj někdo foukne.
V pěším světě zdá se být situace jednodušší, ovšem jen zdánlivě. Protože mám ráda výzvy, inspirovala jsem se článkem o školácích kdesi v Číně, kteří se v této nelehké době učí dodržovat rozestupy pomocí papírových klobouků s distančními tykadly naležato.
A tak jsem si také jeden prototyp vyrobila na letní party. Stačil odložený klobouček, tři knoflíky, vázací drát, černé silonové podkolenky a gumička.

Prototyp na letní party

Piknik na dekách v parku před karlovarským Thermalem může začít, jen co oschnou meze.
Při tvorbě této netradiční pokrývky hlavy jsem si vzpomněla na jeden předkoronavirový odstupový zážitek. Šla jsem večer domů a přepadla mne strašlivá brutální chuť na velké hranolky od McD. Podlehla jsem jí a zamířila do téměř prázdného fastfoodu.
Situace se odvíjela následovně:
Otravuje mne proklikávat se na on-line tabuli a tak volím variantu objednávky u kasy.
U objednávkového pultu stojí jeden člověk, který, brzy obsloužen, odchází na čekačku.
Žena středního věku za ním, tři metry od pultu, otálí s posunutím se ke kase. Obsluha vida, že nikdo další nic nechce, odchází pomáhat při výdeji předchozích objednávek.
Ptám se čekající, neposunující se, dámy: Čekáte na výdej nebo objednávku?
„Na objednávku.“
„Máte volno,“ upozorňuji ji.
„Víte, já jsem slušná!“ odpovídá žena vzezření něco mezi Marfušou a bioložkou Eckertovou.
Napadá mne jiný, nekorektní a nepublikovatelný větný člen, ale pokračuji: „Když nepůjdete k pultu, obsluha neví, že něco chcete a já bych si také ráda objednala. Takhle tu můžeme stát do soudného dne.“
„Chmm,“ odfrkne osoba a změří si mne pohrdavým pohledem, na který reaguji širokým úsměvem od ucha k uchu a držím se, abych se nezačala smát nahlas.
Kdyby tam bylo víc lidí, už by nás tři drzejší předběhli. Přemítám, jestli jsem také moc slušná nebo blbá, když stojím za blbou.
Zřejmě jí ale dochází, že se obsluha k pokladně nevrátí, když u ní nikdo nebude stát a opatrně si tam tedy jde stoupnout.
V duchu si představuji, kolik historických tragédií asi vzniklo kvůli takovým lidem. V krušných dobách se snad ani nedivím, že je u toho někdo někoho zabil. Někdo, kdo třeba pospíchal vykonat nějaký skutek, v němž šlo o život, a nějaký jouda se mu nepochopitelně motal do cesty.

Udržujme rozumný odstup i bez nařízení, ale nevypínejme nejen ve frontě na gábl hlavu ;-)

Autor: Štěpánka Bergerová | čtvrtek 14.5.2020 20:00 | karma článku: 16,53 | přečteno: 478x
  • Další články autora

Štěpánka Bergerová

O starých značkách a nejen o nich ...

Z různých reklam se na nás hrne všelijak pojatý výkřik, abychom vyměnili staré věci za nové, ale leckdy je třeba dávat pozor, abychom „nevylili vaničku i s dítětem“.

20.4.2024 v 14:05 | Karma: 16,03 | Přečteno: 464x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

… o mámivé iluzi erotického prádla

Nedávno jsem byla na křestu povídkové knihy, kde autorka vetkla do úvodního textu inspiraci z příběhů vyslechnutých v kabince obchodu s luxusním prádlem.

29.3.2024 v 20:29 | Karma: 18,99 | Přečteno: 723x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

Jezdí jak pražskej autobusák ...

...................................... aneb budou nám opravdu lépe, nejen ve veřejné dopravě, šoférovat roboti ???

29.2.2024 v 21:46 | Karma: 14,97 | Přečteno: 437x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

Nerozumím jazyku ... aneb jak trochu zamotat robotům hlavu

Když mě některá vlezlá reklama na prohlížených sítích už opravdu otravuje, klikám na tlačítko SKRÝT. Ale tím to nekončí.

16.2.2024 v 23:10 | Karma: 20,01 | Přečteno: 423x | Diskuse| Společnost

Štěpánka Bergerová

„Ale on/a to tak nemyslel/a ...?"

Ale myslel/a!!! ... aneb proč takové omlouvání vůbec neberu v potaz a jsem svým způsobem vděčná za rachot padajících masek.

30.1.2024 v 20:23 | Karma: 21,40 | Přečteno: 668x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hromadná nehoda u letiště blokuje Pražský okruh, jedno z aut je na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  17:56

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Řidič auta taženého na laně si zamkl volant, neovladatelný vůz skončil v kolejišti

29. dubna 2024  17:52

K neobvyklé nehodě vyjížděli policisté a hasiči na místo nedaleko Hanušovic na Šumpersku, kde...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  17:20

Česko a Německo podle prezidenta Petra Pavla sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, na...

Čarodějnice bez ohňů? V části Česka vydali zákaz, hrozí požáry

29. dubna 2024  15:14,  aktualizováno  17:02

Ve Středočeském kraji se od úterý nesmí zapalovat oheň, a to ani na zahradách v blízkosti lesa nebo...

  • Počet článků 524
  • Celková karma 18,28
  • Průměrná čtenost 2374x
Autorka nápadů překračujících rámec všedního dne ........ 
Knihy MOUCHA V LIMONÁDĚ a ZÁKLADY ŽENSKÉ ŽÁDOSTIVOSTI si můžete objednat na adrese: stepanka.bergerova@seznam.cz,  
Více informací na Facebooku -(https://www.facebook.com/mouchavlimonade)
Budu ráda za vaši recenzi na Databázi knih