Chceš si prásknout?

Zeptala se mě kolegyně, když vybalila z krabice voňavý flakon a promnula mezi prsty bublinkovou výplň.

 

Rozesmálo mě to, sáhla jsem po fólii a nostalgicky si pár bublinek práskla.

„Tys to všechno vypráskala!“ zamračila se na mě sestra, když zjistila, že bublinový obdélník z bonboniéry je celý bez vzduchu.
„Já ti příště půlku nechám,“ slíbila jsem, protože jsem si byla vědoma toho, že bublinková fólie je velká vzácnost a nedá se nalézt v každé bonboniéře.  
Bylo to v dobách našeho dětství, kdy byla vzácností i ta bonboniéra a nalezení bublinek v ní se rovnalo téměř objevení perly v škebli, protože ji obsahovaly jen některé čokoládové krabičky, nejčastěji ty z Tuzexu nebo zahraničí.

Když jsme jako děti chodily ven, každý, kdo donesl práskací bublinky, byl hned středem zájmu a proseb, jestli dá ostatním trochu prásknout. Ten zvláštní pocit blaha po stisknutí malého oblého váčku vzduchu a následný zvuk, byl až nakažlivý a úměrný nedostupnosti tohoto materiálu.
I dnes, kdy je bublinka nejčastějším obalovým materiálem, si mnoho lidí rádo zapráská a existují dokonce závisláci, kteří bez této pravidelné činnosti nemohou existovat.
Psychologové tvrdí, že mačkání bublinek je dobrou relaxací pro uvolnění napětí. Jako bychom se s každou prasklou bublinkou zbavovali přebytečného vnitřního tlaku.
Dokonce jsem někde zahlédla, že na tomto principu existuje antistresová pomůcka – bublinkový simulátor zvaná PuchiPuchi.
Našla jsem si její obrázek na internetu, ale řeknu vám, že i bez vyzkoušení patrně není nad originál. Nad náhodné objevení obzvlášť vyvedené fólie s pěknými, velkými, tlustými, poctivě vzduchem naplněnými bublinami.
A když už mne tohle téma napadlo, neuškodí ještě pár řádek z historie, protože mě vždy zajímalo, kdo co a kdy vymyslel …

Bublinkovou fólii vytvořili v roce 1957 americký inženýr Alfred Fielding a švédský vynálezce Marc Chavannes, původně jako 3D tapetu. První várka byla vyrobena ručně. Byl postaven i stroj, který bublinkovou fólii vyráběl. Projekt se nakonec neuskutečnil. Po dvou letech však Fieldinga napadlo, že by se bublinková fólie dala využít jako obalový materiál změkčující nárazy. V lednu 1960 Chavannes a Fielding založili společnost s názvem Sealed Air, bublinková fólie byla patentována a v Americe se stala známá jako „bubble wrap“. Následně začala masová výroba, která rozšířila povědomí o tomto materiálu po celém světě.                                                                           (Wikipedie)

Autor: Štěpánka Bergerová | čtvrtek 10.11.2016 19:27 | karma článku: 21,29 | přečteno: 578x
  • Další články autora

Štěpánka Bergerová

Alergie na slevu ….

23.11.2023 v 22:18 | Karma: 20,54

Štěpánka Bergerová

Opravdu tolik hloupneme?

18.10.2023 v 21:08 | Karma: 28,52

Štěpánka Bergerová

Lov lítačky za jízdy?

28.3.2023 v 19:44 | Karma: 20,38
  • Počet článků 523
  • Celková karma 18,68
  • Průměrná čtenost 2379x
Autorka nápadů překračujících rámec všedního dne ........ 
Knihy MOUCHA V LIMONÁDĚ a ZÁKLADY ŽENSKÉ ŽÁDOSTIVOSTI si můžete objednat na adrese: stepanka.bergerova@seznam.cz,  
Více informací na Facebooku -(https://www.facebook.com/mouchavlimonade)
Budu ráda za vaši recenzi na Databázi knih